Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Ruchową i z Autyzmem w Resku

Idź do treści

tak zakończyliśmy rok szkolny 2013/2014

W TORUNIU!!!

WAKACYJNA WYCIECZKA DO SŁYNNEGO MIASTA
MIKOŁAJA KOPERNIKA - TORUNIA

W dniach 2 - 7 lipca 2014 r. grupa dzieci i młodzieży

oraz opiekunów Placówek Edukacyjnych z Radowa Wielkiego
udała się na wakacyjną wycieczkę do Torunia

zorganizowaną przez Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością

Intelektualną, Ruchową i z Autyzmem w Resku.

W środowy poranek, skoro świt udaliśmy się busami w kilkugodzinną podróż, aby w końcu powitać Toruń. Zakwaterowaliśmy się w hotelu Ibis Budget, położonym niedaleko nad Wisłą. Popołudnie upłynęło na spacerach wąskimi uliczkami Torunia, posiłkach we włoskiej restauracji i relaksie

na świeżym powietrzu.

Drugiego dnia po sutym śniadaniu w hotelu wybraliśmy się do Planetarium na seans pt.: "Kolory kosmosu". Projekcja filmu edukacyjnego, połączona z efektami dźwiękowymi, wizualnymi bardzo się wszystkim podobała. W południe udaliśmy się dla ochłody do Kawiarni Lenkiewicza na pyszne lody i desery. Po obiedzie wszyscy wybrali się na Interaktywną wystawę klocków Lego,
pełną figurek, budowli, postaci powstałych z malutkich elementów.

Wystawa zaciekawiła najbardziej najmłodszych uczestników wycieczki.

Trzeciego dnia udaliśmy się do niedawno otwartego w Toruniu Centrum Nowoczesności "Młyn wiedzy", w którym ukazuje się znaczenie nauki, techniki i kultury w życiu codziennym współczesnego człowieka. Młyn wiedzy okazał się miejscem niezwykłym, kryjącym w sobie tajemnice światła, wody, ciała człowieka, złudzenia. Wszystko można dotknąć, wypróbować na własnej skórze. Po porannych wrażeniach przyszedł czas na odpoczynek w kawiarni, popijając chłodne napoje, jedząc lody. Tego dnia udaliśmy się również na ciekawe zajęcia do Muzeum piernika, gdzie poznaliśmy historię powstania piernika, razem z wróżką piernikową i dziadkiem korzennym. Wspólnie udało nam się na pamiątkę upiec tradycyjne pierniczki toruńskie.

Sobotni poranek wakacyjnego wyjazdu spędziliśmy oglądając zwierzęta w pobliskim ogrodzie zoobotanicznym. Kolorowe papugi, pływające ryby, a także niebezpieczne gady i przyjacielskie żubry czekały na zwiedzających. Był to również dzień kupowania pamiątek dla bliskich, a także czasu wolnego na świeżym powietrzu. Kibice piłki nożnej spędzali wieczór na oglądaniu meczów Mistrzostw Świata. Odważni uczestnicy wycieczki wybrali się także późnym wieczorem

na koncert grającej fontanny.

Niedzielny dzień rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po Wiśle, a popołudnie upłynęło na odpoczynku, pakowaniu walizek, przygotowaniu do powrotu do domu.

W poniedziałkowy poranek pożegnaliśmy Toruń,
aby wrócić busem do Radowa Wielkiego, gdzie czekali stęsknieni rodzice.

Wycieczka była bardzo udana i interesująca. Dziękujemy Stowarzyszeniu za

organizację niezapomnianego, wakacyjnego wyjazdu do Torunia.